2009. február 14., szombat

Gulyásleves

Egy amerikai nő blogján olvastam (http://www.thimleanna.com/) hogy milyen finom levest evett egy német barátjnál: gulyáslevest. Le is írta a receptjét. Furcsa volt benne olvasni:Hungarian red pepper. Azér furcsálltam,hogy ezt a "friend from Germany" német ételként adta elő. Az ételből hiányoztak a zöldségek és a csipetke,amelyek azt hiszem eléggé hozzátartoznak a gulyásleveshez. Ti hogyan készítitek a gulyáslevest? Van valamilyen specialitásotok?

Én most megmutatom hogyan néz ki a mi levesünk:









Horváth Ilona könyve szerint a hozzávalók:

30dkg marha vagy sertéshús(én többet szoktam) - 30dkg beef or pork
15 dkg leveszöldség - carrots,parsleis
50 dkg burgonya - 50 dkg potatoes
hagyma - yellow onion
só - salt
pirospaprika - hungarian red pepper
köménymag - caraway seeds
babérlevél (ezt én nem szoktam) - a laurel
olaj,vagy zsír - vegetable oil or lard.

Az inerneten található receptek többsége gulyás néven gyakorlatilag a marhapörköltet hozza. http://www.chiliesvanilia.blogspot.com/ viszont helyreteszi a dolgokat,és jobb angolsággal tudja ezt megtenni,mint én.

(Ez nem a reklám helye. Egyszerűen ő jobban le tudja ezt írni,mint én és talán nem haragszik,ha ezt népszerűsítem.)

Nincsenek megjegyzések: