2009. július 4., szombat

Gyermektelenül?

Egyre több helyről lehet hallani a kérdést, hogy miért is akar az ember gyereket,urambocsá' gyerekeket. Merthogy a "régi" indokok, hogy ugye:
- legyen aki gondoskodik rólunk idős korunkban,
- legyen aki továbbviszi a nevünket,
-legyen aki továbbviszi a vállalkozást...
már rég nem állják meg a helyüket. Ott a nyugdíjrendszer, ami gondoskodik anyagi jólétünkről időskorunkban (khmm),különben is, olyan hálátlanok a gyerekek (magukból indultak ki, akik ezt írták?). A névváltoztatás ma már nem kerül olyan sok időbe és pénzbe, hogy ez jó indok legyen. A vállalkozás továbbvitelét pedig a válság megkérdőjelezi.
Sokak szerint A NŐ a hunyó, ugyanis Ő akar gyereket, mert így akarja maga mellé láncolni a férfit (A FÉRFIT?). Micsoda önző dolog ez! Aztán az is nagyon önző dolog, hogy azért akarjon gyereket az ember, mert örömét leli bennük. (NEM rossz értelemben!) Aztán milyen jó munkaerő az, akinek nincs gyereke, mert karácsonykor is munkára fogható, nem megy táppénzre, nem kell az óvodába, iskolába sietnie a munkaidő után, hanem termel, irányít...a nemzetgazdaságnak is hasznot hoz, míg ugye a gyerekes "csak" élősködik a nyakukon. GYES-t, GYED-et kap, nembeszélve a családi pótlékról, amire a fedezetet sokszor a gyermektelenek állítják elő. Hagy ne soroljam!

Senki sem kérdezte meg, hogy a gyermeketelen emberek hogyan jöttek a mi világunkra?

6 megjegyzés:

mammka írta...

Ez a szomorú valóság...nem normális dolog,de sajnos egyre többen így gondolják....
Az utolsó mondattal lehet az akadékoskodókat jól "fejbe vágni".

Ducika Ducila írta...

Ida!
Ezt aztán jól megmondtad! Esetleg feldühített valaki?
Az én tapasztalatom(29éves fejjel)
Amíg jegyben jártam, az volt a kérdés:mikor házasodtok össze? Amikor összeházasodtunk, az volt a kérdés: mikor lesz gyereketek?
Amikor megszületett az első -és borzasztó beteg voltam testileg, lelkileg a dokimnak köszönhetően- az volt a kérdés: mikor lesz a következő?
(És az én kérdésem -és válaszom is egyben- : hol lehet baseball ütőt szerezni?! :-) Basszus, mi hármat akartunk, de ebből már nem lesz semmi! Az a ... szülész-nőgyógyász elintézte. Akkor kin múlik a népesség, meg a gyarapodás? Én ettől a témától személy szerint olyan dühbe tudok gurulni, hogy ütni tudnék... No meg azoktól, akik azt mondják, hogy egy gyerek, nem gyerek... )
Minden esetre: megemelem a kalapomat minden olyan szülő előtt, aki tud és mer szülni gyereket. Vagy gyerekeket.

Nyafkamacska írta...

Ez a téma nagyon vad indulatokat tud gerjeszteni sokakban.
Nekem nincs gyerekem. Valamikor nagyon vágytam rá, de felelőtlenségnek tartottam volna az akkori körülményeim közé szülni. Aztán elszálltak az évek. Én meg az ellenkezőjét kapom meg igen gyakran. Lenéző pillantásokat, szánakozó megjegyzéseket. Már nem érdekelnek. Persze évekbe telt, míg eljutottam odáig, hogy a saját életemért csak magammal kell elszámolnom.
Egyébként nem is értem, hogy jut eszébe valakinek ilyen kérdést feltenni. Mi köze hozzá?

Ducika Ducila írta...

Kedves Nyafkamacska!
Hasonlókat kapok. És az, hogy 29éves vagyok még csak, mintha spanolná is a kérdezőt. Én meg álljak neki magyarázkodni?! Mi a fenének?! Ma már én is tudom, több -általam nagyon jónak tartott- orvos is nyugtatott: ahhoz, hogy egészséges gyermeket szüljek, ahhoz nekem, mint anyának is egészségesnek kell lennem. Ahhoz meg, hogy fel tudjam nevelni, pláne! Sajna a szülőszobába még egészségesen mentem be, de összetörve jöttem ki. Szó szerint... Most ezt magyarázzam minden kérdezőnek? És amúgy is igazad van: ez az én és a férjem dolga. Senki másnak semmi köze hozzá. A legközelebbi ismerőseink tudják, hogy mi történt velem pontosan, ők nem is kérdezgetnek, nem is bántanak vele. Akik ismernek és szeretnek. Jóindulat kérdése.
Ida! Áruld el, miért született ez abejegyzés. Nagyon kíváncsi vagyok.

Szera írta...

Olyan ösztönökkel lettünk megteremtve, hogy vágyjunk egy kisbabára és ez így SZÉP és KEREK... :)
Persze minden életút egyedi és van, akinek nem adatik meg ez a csoda..., van, aki eldobja...
Szabad akaratunk van dönteni, de nem mások nyomására, propagandájára...

Ducika Ducila írta...

Nézz be hozzám! Nagy szeretetttel küldöm!