2009. szeptember 17., csütörtök

Nyavalygás

Ne is olvassátok tovább, ha nem akartok szembesülni önsajnálatommal, "nyavalygásommal"!

Kiborultam. Nincsenek ennek külső jelei, hacsak az nem, hogy kicsit morcosabb vagyok az átlagnál. Az is lehet, hogy nem a kiborulás a helyes kifejezés, hanem a "magamba szállás".
Történt, hogy a napokban felhívtak, hogy egy termék magyarországi bevezetéséhez kellene 60 független vélemény,mely egy készülék,nevezetesen takartógép kipróbálását jelentené háztartásunkban. Semmi kötelezettség...csak próba, aztán jegyzőkönyvbe a véleményünkkel. Férj benne van, hagy jöjjenek. Jött is egy fickó este egy böhöm nagy táskával,benne egy porszívóval, melynek alapára 460.000 Ft fölött van,lehet hozzá venni ezt-azt,ha az összes kiegészítőt megvesszük, akkor 700-akárhányezer forintunk bánja. Arcom nyúlt ismét és arra gondoltam,hogy miért van az, hogy az ilyenek megtalálnak itthon és a postás nem. Persze nincs itt szó független véleményezésről, meg bevezetésről, mert ezt a csodamasinát hazánkban már legalább 1200 családban használják nagy-nagy örömmel és egészségük érdekében...Közben láttam, hogy a fickó leolvasta arcomról alig van bent 5 perce máris vesztett. Becsületére legyen mondva végigcsinálta a programot és kitakartotta a franciaágyat és az egyik szőnyegünket szembesítve azzal, hogy hiába porszívóztam én fel jövetele előtt 2 órával bizony rengeteg por és vele rengeteg atka maradt a szőnyegben és a franciaágyban is, amelyen ugye alszunk és minden fordulattal kicsapjuk a kárpitból azt a finom kis port és belélegezzük és allergiát okoz és nyugtalanul alszunk miatta és és és....

Vacakul éreztem magam a történtek után. Egyrészt a "nyomor" miatt, hogy egészségünk érdekében nem tudunk ennyit áldozni, másrészt felsejlett előttem egy óvodai öltözőben történt beszélgetés is. Két anyuka arról beszélgetett, hogy borzasztóan tud kinézni a lakás, ha csak 1-2 nap takarítás kimarad.(magamban mondtam, hogy látnák csak 4-5nap után!beszélhetnék róla!)
Aztán eszembe jutott, hogy bizony milyen trehány vagyok, mert én a TV-szekrény mögött átlagosan kéthavonta takarítok csak ki, a szekrények tetejét havonta porolom le (átlagosan).Porszívózni mostanában 2-3 -szor szoktam hetente, de látható, hogy szinte felesleges azt is. Szegény párom és családom!És most ti is megkövezhettek, mert megérdemlem.Lehet, hogy egy napot kellene szánni minden héten a nagytakarításnak,amikor MINDENT megcsinálok (na jó, ablakot csak évszakonként).
Aztán eszembe jutott Juhizs (http://juhizs.blogspot.com/2009_05_01_archive.html ) egy bejegyzése is a pénteki takarításról. Leht, hogy nem is hülyeség.Miért ne a péntek legyen az?

5 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Részemről szó sincs megkövezésről, inkább segítő jobbot nyújtok: nézd meg ezt a blogot: http://charmed.animehq.hu/blog/

Egy külföldi 'programot' magyarosít a lány, melynek lényege, hogy nem kell megszakadni a sok házimunkában és összevisszaságban. Mostanában naponta leír egy újabb adalékot, így nem hirtelen kell megváltoznod, csak lépésről lépésre. Ha van egy kis időd, mindenképp olvasd át, hátha szimpatikus lesz és beválik a gyakorlatban.

Egyébként meg szerintem a magunkba szállás teljesen természetes ebben az őszi időszakban. Ezáltal fejlődünk, nem?:)

Szép napot!!!

Kató

Dóri írta...

Szia!
KicsiKató beelőzött. A legjobb szívvel ajánlom én is ezt a honlapot. Felfedezni véltem pár varrós bloggerinát már ott. :) A lényeg nem is ezen van, hanem hogy egy működő takarítási rendszert vezet be az életünkbe nyavajgás és mindennapos óriástakarítás nélkül. Ha követed a programot, akkor az ovis öltözőben tőled lesznek elájulva, nem te tőlük. :)
Amúgy ez a bizonyos porszívó nálunk is járt már pár éve. Tudtam előre az árát, eszembe nem jutott megvenni és engem is szembesített az előzőleg fel nem szívott koszaimmal. Nem kell úgy elkeseredni. Nem steril helyen kell lakni. MOndjuk mi azóta (nem emiatt) lecseréltük a szövet ágyunkat műbőrre. No atka, no kifolyt tápszer és egyéb gyerekből jövő folyékony dolgok. :) A gyerekszobában azóta parketta van és remélhetőleg a nappaliban is az lesz. Porszívóra nem lesz szükségünk egyáltalán, nemhogy ilyen drágára. Seperc alatt fel lehet söpörni.
De ha nem költötök ilyesmire mostanában, akkor se gondold emiatt a gép miatt, hogy micsoda mocsokban él a családod, mert ez nem igaz.
Ezt a takarítós programot (a fenti blogon) amúgy 10 napja csinálom, tehát mióta a program kezdődött. Szerintem nagyon tuti, próbáld ki. Csak ne pótolj be mindent egy nap alatt, csináld minden nap, legfeljebb másokhoz képest leszel lemaradva. De ha jólesik és ráérsz, akkor persze bele lehet húzni. :)
Ja, és amúgy még annyi a takarítógéphez, hogy van nekik egy gőzölős takarítógépük is. Hozzánk mostanában jelentkeztek ezzel. Most sem venném meg, de van egy kosz, amivel nem bírkózok meg és ők váltig állítják, hogy nekik az is megy. Hát rajta. :))

Lonci írta...

Átérzem helyzetedet, de nem vagy egyedül. Ezek a termékbemutatók, amit az otthonunkban akarnak csinálni, Hát nem is olyanok, mint amilyennek mondják. Utána, meg némelyik olyan erőszakos, hogy heteken keresztül zaklat, ha nemet mondasz neki, hogy mikor is jöhet? Már 2 x nemet mondtál, milyen dolog ez? légyszíves engedd már be őt, mindegy, hogy van-e időd és van-e szükséged ezekre a ketyerékre, sőt, még hívj vendégeket is, hátha valami kapás lesz neki!A lakás pedig teérted van és nem TE a lakásért. Ésszerű időnként szerintem mindenki takarít:-)))

Arszák írta...

Én sohasem takarítok, mégis milyen jól megvagyok!

Ida13 írta...

Arszák: :), ha valaki megcsinálja helyetted!