2009. október 3., szombat

Karácsonyi készülődés 2/2

Kész az asztali futó.
Tűzve a csillagok körül van talpnyi szélességben színtelen cérnával.
Van még mit gyakorolnom.

A leírás pedig:
Kiszabandók: 21db 11,5 cm x 11,5 cm -es négyzet,
32 db 11,5 cm x 7 cm - es téglalap,
12 db 7 cm x 7 cm - es négyzet a csillag közepének,
96 db 4 cm x 4 cm - es négyzet a csillagcsúcsnak,
3 db 6 cm széles csík a szegéshez.
Varrásszélesség 0,5 cm.
Ebből fog elkészülni a 45 cm x 110 cm -es futó.
A 4x4-es négyzetet a téglalap sarkához illesztjük és átlósan összevarjuk. Én előre berajzoltam az átlót, biztos-ami-biztos.
Levágtam a varrásszélességnek megfelelően a felesleget, majd vasaltam a sötétebb oldalra egyirányba.
16 db téglalapnak mind a négy sarkára kell a kis négyzet, 16db-nak pedig csak az egyik rövidebb oldalára két sarkára. Talán a képek világosabbak. :)
Aztán soronként összevartam a részeket.
Aztán a sorokat varrtam össze és kész a fedlap.

Rétegezve, biztosítótűzve:
Igen, én a ragtapaszt találtam a legjobbnak a padlóhoz való rögzítéshez. :)
Jött a tűzés.
Ezt követően körbevarrtam a szélét mind a három réteget átöltve és szegtem egyenes pánttal.
Úgy készítettem, hogy félbevasaltam a 6 cm-es csíkot és a vágott végét a szélesebb talpszélességgel (nekem ez 0,75cm) varrtam a terítő széléhez, majd a hátoldalra fordítva a vasalt szélét kézzel, rejtett öltésekkel rögzítettem.
Sok sikert!

Nem tudom mennyire érthető. Kérdezzetek, ha valami nem világos.

5 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Nagyon szép lett! És emlékeztet, mennyire le vagyok maradva... de október végéig belehúzok:)))

Frivolina írta...

Ez valami csodás! Megtartod magadnak, vagy ajándék lesz? Nekem még csak ötletem van:)

Ida13 írta...

Köszönöm neketek!Annyira hálás vagyok minden biztató szóért!
Megtartom magunknak.Igazából ilyen téren nekünk még semmi karácsonyis nincs.

leda írta...

Jaj, de szép lett! Köszi a leírást! Szerettem volna veled játszani, de nem mertem belevágni, mert kiszámíthatatlan az időm. De így is nagyon inspiráló! (sajnos a gépem megint elromlott...)

Tünde írta...

Húúúúú! Ez gyönyörű!
És a leírás is korrekt, érthető. Köszönöm szépen. Reménykedem hátha lesz időm kipróbálni.