2009. november 1., vasárnap

Bélelt nadrág

A karácsonyi terítő fedlapja félig kész. Tegnap nekikezdtem a keretet is elkészíteni, de sehogysem akart összejönni semmi sem. "Ami nem megy, nem kell erőltetni." Nagyon nem hagy nyugodni már a dolog. Persze az is lehet, hogy az eszem egy kicsit másfelé jár: a lánykámnak kellene a nagyon nagy hideg beállta előtt elkészíteni egy bélelt nadrágot (kettőt?). Az anyagok már meg is vannak, be vannak avatva. Ma, engedve a belső hívásra a Burda alapján elkészítettem a szabásmintát, olvasgattam a leírást, de be kellett látnom, hogy a volt kolléganőmnek nagyon igaza volt, amikor azt mondta, hogy a mai Burdák leírása nem üti meg a régiek színvonalát.
Annyit írtak, hogy varrjuk össze az oldalakat kívül, majd belül is. Varrjuk végig a középrészt elölről hátrafelé egy varrással. Ezt követtően állítsuk össze a bélést. A bélést tegyük a nadrágba fonákoldallal, gombostűzzük be a szárába, majd fordítsuk ki, vegyük ki a gombostűt és varrjuk össze. Tegyük ue. a másik szárral is. Ehhez kevés az én diplomám. SEGÍTSETEK!!!!!!!
A segítő(k)nek jár egy virtuális piros pont. Tudjátok, 10 egy ötös. Nem vicc!

4 megjegyzés:

Tünde írta...

Én úgy csináltam annak idején, hogy egymásba húztam a nadrágot és a bélést úgy, hogy a színük legyen egymás felé. Szépen kisimogattam, a varrásokat egymáshoz illesztettem és összevarrtam a szár alját. A simogatás azért kell, hogy kifordítás után ne ráncolódjon a kész ruci.
Kertésznadrágnál összevarrtam a felső részt is a béléssel, de ilyenkor kell egy kis nyílást hagyni a bélés varrásánál, hogy ki tudd fordítani.
Remélem sikerült érthetően írni. Mutatni könnyebb lenne.

Ida13 írta...

Megértettem!!!
Jár a piros pont. KÖSZÖNÖM!!!

Tünde írta...

Nagyon szívesen.
Én meg a piros pontot köszönöm. :-)
Az is rég volt, amikor a gyerekeknek bélelt gatyót varrtam. Hát még amikor piros pontot kaptam! :-D

Dóri írta...

Elkészült a nadrág? Megnézném. :)