2009. november 11., szerda

Karácsonyi készülődés 3/2. -tutorial

Kiszabandók: a piros és zöld megejelölés a színvilágot jelenti, tehát pl. piros és árnyalatai, zöld és árnyalatai.
A középrészhez 16db log cabin (kunyhó) blokkhoz :pirosból 16db 3cmx3cm négyzet(1)
16db 3cmx5cm téglalap(4)
16db 3cmx7cm téglalap(5)
16db 3cmx9cm téglalap(8)
16db 3cmx11cm téglalap(9)
zöldből 16db 3cmx3cm négyzet(2)
16db 3cmx5cm téglalap(3)
16db 3cmx7cm téglalap(6)
16db 3cmx9cm téglalap(7)
A középrészt körülvevő kerethez: 2db 3cmx41cm-es csík és 2db 3cmx45cm -es csík zöldből.
A vadlibákhoz: zöldből 44db 5cmx9cm-es téglalap
pirosból 88db 5cmx5cm-es négyzet.
A külső kerethez zöldből 4db 9cmx9cm négyzet és 2db 5cmx61cm-es csík és 2db 5cmx69cm-es csík.
Szegéshez piros anyagból 6cmx280cm.
Varrásszélesség 0,5cm.

A log cabin blokkhoz saját felhasználásra készített "térképem". A kiszabandók mellett zárójelben a térképen lévő számok szerepelnek. A satírozottabb rész jelenti a pirosas színeket.


Én gyorsvarrásos módszerrel készítettem a log cabin blokkot. Igaz, hogy ez gyorsvarrásos, de lassan darabolós, mivel, ha szépen és pontosan szeretnénk dolgozni, márpedig úgy szeretnénk, akkor mindegyik csík után vasalnom kellett és nagyon óvatosan, pontosan darabolni, amit így nehezebb.
A vadlibák elkészítésének rengeteg módja van. Kipróbáltam papírra varrással is, de nem tetszett annyira, mint ez a módszer:
a négyzeteket ráillesztettem a téglalapok sarkaira és átlósan odavarrtam. Vágás, majd vasalás és ugyanezt a másik oldalon is.

Akkor mi a csuda ott az a második varrás? A leeső darabokat nem akartam veszni hagyni és az előző varrástól 1cm-re szintén összevartam a sarkokat. Így, amikor levágtam a vadlibákhoz a sarkokat, nekem lettek olyan négyzeteim is, amelyek egy piros és egy zöld háromszögből álltak, számszerint 88. Teljesen egyformák. Méretükez tekintve 3,5cm-esek. Egész használható méret még úgy ondolom.
Lehet, hogy még gazdaságosabb lenne a következő módszer: http://thelastpiece.typepad.com/the_last_piece/2009/05/flying-geese-tutorial-1.html



Itt a vadlibák készítésének második menete látszik.


A kunyhó blokkok összeállítása után először a rövidebb(41cm) zöld csíkokkal a szemben lévő oldalakat, majd a hosszabb (45cm)zöld csíkokkal a másik két szemben lévő oldalt kereteztem. Összevarrok 11 db vadlibát egy csíkká, összesen 4 lesz. Kettő végeire rávarrom a 9cm-es zöld négyzeteket. Először a rövidebb vadlibasorral szegem a terítő két szemben lévő oldalát, majd azzal, amelyikre rávarrtam a négyzeteket a másik két oldalát. Aztán jön a külső keret a belsőhöz hasonlóan. Hátlapozás, bélelés, tűzés, szegés. Ezt úgy csinálom, ahogyan a futónál is tettem.
Sok sikert! Kíváncsian várom, hogy ti mit alkottok!




5 megjegyzés:

Frivolina írta...

Köszönöm, hogy megmutattad, így még én is megértem. Nem tudom, hogy ilyen nagy volumenű dologba bele tudok-e fogni, de majd meglátom. Ez a terítő mindenesetre nagyon tetszik nekem:)

Ida13 írta...

Köszönöm. Hidd el, hogy nem olyan nagy ördöngősség és megy az szaporán!

Ida13 írta...

Köszönöm. Hidd el, hogy nem olyan nagy ördöngősség és megy az szaporán!

Ida13 írta...

Köszönöm. Hidd el, hogy nem olyan nagy ördöngősség és megy az szaporán!

Bestemor Drillo írta...

Thanks for visiting me and you are welcom to my give away ! Your quilt
are wonderful;)