2010. február 5., péntek

Cila kérdezte, én pedig válaszolok

Tetszik ez a játék. Örültem is, hogy Cila (http://www.ducikaducila.blogspot.com/) gondolt rám és megkérdezett.

1.Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?
A Micimackót nem tudtam elsőre elolvasni. Másodjára sem. Felnőttként értettem meg. Azt hiszem.
2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Tudom, hogy a Bibliát illene nekem is írnom. Nagy hatással is volt rám, de azt hiszem mégis inkább Karinthy Frigyes könyvei azok, amik elgondolkodtatnak a világ milyenségén.
3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
Azt hiszem 12-13 évesen a Sátán kutyáját egyedül olvasgatni késő délután nem volt valami jó ötlet. Egyébként a frászt hozzák rám Vekerdi neveléssel, oktatással kapcsolatos írásai is. Sajna nagyon ezeket tapasztalom a valóságban én is.:(
4. Mit használsz könyvjelzőnek?
Amíg nem volt a Loncitól kapott könyvjelzőm, addig inkább a borítóját hajtottam be az adott oldalhoz. Amennyiben nem volt borítója, úgy semmit, vagy a kezem ügyébe akadó akármilyen papírfecnit.
5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?
Mostanában már csak a neten olvasok, meg az angol könyvet utazás közben.
6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?
A rézhegyek királynője, vagy az Első meséskönyvem.
7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

Mindegy.
8. Mit olvasol most?
Semmit. a saját írásomat, amit begépeltem.:)
9. És hányadik oldalon jársz?
első...:)
10. Rajta hagyod a "kezed nyomát" a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?
Az attól függ. Tankönyvbe írok, aláhúzok mindig. Addig nem is tudtam, tudok tanulni belőle. Egyébként nem. Talán 1-2szer, de egyáltalán nem jellemző.
11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

Nem.
12. És az oldalszám?

Az sem.
13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?
Nem.
14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Igen. Karinthy, Dumas, Helen Fielding, Rejtő (!), Shakespeare...
15.Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Nem emlékszem ilyesmire.
16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

Volt már olyan is, hogy átmeneti anyagi gondok miatt döntöttem az eladás miatt. A nagyokat nem adom el.
17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?
Na nem!!!!Majdnem bárhol olvasok, de ott nem.
18.Tényleg, olvasol a mosdóban?
NEEEEM.
19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)
Nem. Hülyeségnek, értelmetlen, olvasás-gyilkosnak tartom. Remélem a gyerekemnek sem kell majd olvasónaplót írni, mert akkor bajom lesz! Már látom előre.
+1.: még valami hendikep?
------------------------


NAGYON? hangsúlyozom NAGYON kíváncsi lennék Lonci és  Zazalea olvasási szokásaira.