2010. október 26., kedd

Csipkebogyó


Mi-mindenre jó ez a termés? !
Lett belőle lekvár, nyaklánc és ajtódísz is.
Ti csináltatok már csipkelekvárt? Hogyan?
Elmondom az én verzióm: 
Levágtam a végeit, majd jól megmostam. Feltettem annyi vízben főni, hogy ellepje. Olykor kevergettem. Aztán amikor szétfőtt, szinte teljesen, összeturmixoltam és kiszűrtem belőle a magokat. Aztán reszeltem egy almát hozzá, majd annyi cukrot tettem bele, mint a kiindulási csipkemennyiség és visszatettem főni.
35dkg csipkebogyóból és a hozzáadottakból lett 1 (EGY) üveg lekvár. Az viszont amolyan nagy, befőttes üveg. Már kóstoltuk palacsintával és finomnak nyilvánítottuk.

2 megjegyzés:

ZsuzS írta...

Én is gondolkodtam rajta, de már megcsípte a dér, lekéstem róla.:(

Ida13 írta...

Állítólag épp akkortól jó csinálni.