2011. május 7., szombat

Táska

Nagyon régen írtam már. Nagyon régen varrtam már. Oka lehet ennek az, hogy eléggé felbosszantottam magam egy blúz varrása során. Sablon készítése, anyagra másolás.... Eléggé rossz szokásom, hogy illanós filccel rajzolom át az anyagra a varrásvonalat. Jó is ez mindaddig, amíg kb. egy hét alatt be lehet fejezni a munkát. Mi viszont elutaztunk, no meg nem igazán jött ki úgy a lépés, hogy neki tudjak ülni a varrásnak, mert ahhoz (nekem) nem elég fél óra. Másodszorra is átmásoltam. Ekkor már ceruzával. Veszekszek a családdal, hogy legyen időm befejezni. Erre nem stimmel az ujja bevarrása. Őrület, hogy mennyiszer próbáltam és nem és nem és nem...! Az ujjában maradt vagy 4cm felesleg. Sablonon ellenőrzés. Stimm. Az átmásolás ellenőrzése (ehhez némi bontás). Stimm. A varrásvonalakat is ellenőriztem, hogy nem varrtam-e el 1-2cmre mellette. (Nem nagyképűség azt kijelenteni, hogy ennek volt a legkisebb esélye, de ki tudja.) Mégsem sikerült az ujját többszöri próbálkozás után sem bevarrni. A szemétben kötött ki.
Elég a szövegelésből! Jöjjön most már a tegnap délelőtti termés képekben. Nekem nagyon tetszik, de remélem, hogy nektek is. Ki van szabva az inverze is, egyszer majdcsak elkészül. :)


5 megjegyzés:

Peg - Happy In Quilting írta...

Gorgeous bag....

dióhéj írta...

Ida, bocsánat, ha okoskodásnak tűnik, nem tudom mennyire vagy rutinos varró, de az ujját általában "betartással" szokás varrni. Az sem mindegy, hogy a varrógépeden van-e úgynevezett felsőanyagtovábbító rendszerű talp. Az ujja bevarrása azért nehéz, mert ott ugye nem szálirányban fut az anyag, ha nincs ilyen felsőanyagtovábbítód, az még bonyolítja a helyzetet, szóval nem egyszerű. Ritkán fércelek és gombostűzök, egyedül az ujja bevarrásnál használom ezt az okosságot, különben könnyű így járni.

Azért kárpótoltad magad egy szép táskával, nagyon meg tudlak érteni, én is el tudok keseredni, ha valami nem sikerül.

Silerika írta...

Nem szabad a szemétbe dobni semmit! Biztos ki lehetett volna javítani. A táska viszont nagyon jó lett! :o)))

Ida13 írta...

dióhéj: én mindig gombostűzök, még az egyenesvarrásnál is.
Nem akartam töviről hegyire leírni hogyan történt, de sok időm ment rá, épp a gombostűzések miatt is. Bevarrni az ujját nem is varrtam, mert a gombostűnél kiderült minden.Minden egyebet összevarrtam már, csak ennyi volt hátra.

Erika: ez egy elég vékonyka anyag volt. A kétszeri bontás után már a szálak kezdtek széthúzodni, nyűgös volt. Amúgy pszichésen is jobb az, ha nem látom.

Ili ( Hugi ) írta...

Teljesen megértelek!!! Én is kidobtam régebben ha valami nem sikerült, mert nem volt türelmem százszor bontani!!
Ha az oldalvarrás és az ujja összevarrás előtt varrod be a karöltőbe, biztos, hogy sokkal jobban, könnyebben lehet rátartani a plusz anyagot. Ha nem menne, akkor az ujja felső ívet ráncold be fércöltéssel és akkor szépen ráfekszik a karöltőre. Persze az ujja közepét fontos pontosan elhelyezni.
Remélem nem veszed okoskodásnak!!
A táska viszont gyönyörű, ami kárpótolhat az elvesztegetett időért!!!