2011. augusztus 2., kedd

Gépi applikálásról

Mindig csodálva néztem, hogy hogyan tudnak sokan olyan szépen rátétest varrni a gépeiken.Utánanéztem több helyen is, hogy hogyan javasolják mások.Magyar nyelven nem találtam semmit.:( Úgy tűnik, hogy ez a többségnek egyértelmű és nekem okoz csak gondot? Nem hinném, mert még a sikeres árusítók között is láttam olyanokat, amik nálam nem ütik meg a szintet. A lényeg, hogy elhatároztam, hogy megtanulom, begyakorlom. E célból aztán szabtam bőven applikálandó virágokat és nekiestem. Útmutatásul ezt az oldalt találtam, mert sok hasznos infóval van telerakva  a magamfajtának.
Íme a próbálkozásaim: (nagyíthatók)


Itt még nem általános talppal varrtam.


Még mindig gyors a tempó. Nem emeltem a talpat elégszer.


Alakulgat.




Kezd elfogadható lenni. Mégcsak nem is "szögletesítettem" a csúcsot.

Tapasztalatok: - Lassaban kell varrnom, mint ahogy szeretném. No igen. Különösen az íveknél.
                          - Nem úszhatók meg a talpemelések az íveknél. Inkább többször, mint gondolnánk.
                          - A negatív sarkok, ívek nehezebbek, mint a szirom csúcsai.
                          - Ha szögletesítek a végén valamicskét, akkor könnyebb szépre csinálni. (Ezt a "cselt" sok helyen láttam)
                          - Használjuk a speciálisan erre kialakított talpat. (Jó hülye vagyok, nem, hogy nem cseréltem le eddig?) Előnye, hogy középen látható egy kis vonás, ami a tű alaphelyzetét mutatja. A jobb szélén lévő nyílást pedig az anyag szélén vezetve nem esünk abba a hibába, hogy beljebb, vagy kijjebb varrunk, mint kellene. Könnyebb tartani az ideális ívet. Nekem ez ugye az általános varrótalpon nem ilyen egyértelmű. (A legjobblenne valami nyitottat beszerezni, vagy átlátszót. Vagy egy új gépet is? Áh! CHF!)
                         - Gyakorlás nélkül nem lehet megtanulni. SOKAT kell gyakorolni. 5-6 ilyen virágon azért már lehet érezni a javulást. Szerintem szebb lett a végére, ugye?

Halkan jegyzem meg, hogy tudom, a virágok közepénél.....oda még fog kerülni egy kör. Az majd takar. ;)

Ti hogy vagytok ezzel a témával?
A sűrű, vagy a ritkább cikk-cakkos eldolgozást szeretitek jobban? (Nekem a ritkább, de amikor ilyet látok, hááát....Igen. Gyakorolnom kell, na!)

5 megjegyzés:

F.Gina írta...

Határozottan szebb az utolsó ! Nekem átlátszó az általános talpam, annál látom, hogy mit csinálok. Gombluk programmal szoktam ilyet applikálni, eggyel szélesebb öltéssel, és sűrűn. Szerintem ronda, ha kivillan alóla az anyag. Anno azt tanultam, hogy lehetőleg egy árnyalattal sötétebb cérnát használjunk, mint az alapszín, ettől életteli lesz a munka, az egy árnyalattal világosabb fakít optikailag. Sokszínű cuccot pedig varrjunk valami semlegessel, pl fehérrel vagy feketével. És igen, gyakorolni, gyakorolni :))

Jutus írta...

Én is a sűrűbb varrást részesítem előnyben,mert a ritkább nem tetszik.De rengeteget kell gyakorolni,anélkül nem megy sajnos. Ha sokáig nem applikálok,mindig kiesek a ritmusbó és új minta előtt ismételnem kell. Neked nagyon ügyesen megy,gyorsan tanulsz!!!!Én nehezebb eset vagyok.:))
Mindenféleképp megéri vele foglalkozni,mert gyönyörű dolgokat lehet ezzel a technikával készíteni!!!

Kreaholic írta...

Szia! Hát, szerintem tök jól belejöttél. Látoml kihasználod a nyarat. :-) Az utolsó link véletlenül nem applikációs gépi hímzés? Én annak nézem... de azért lehet, h valaki szimplán ennyire profi:-)
(A ruhát hamar összerakom, kb egy este. A kötésnek viszont nem mernék neki állni, mert ha ma kezdeném sem tutti, h karácsonyra bevégezném a feladatot...)
Puszi!

Ida13 írta...

Gina: arról nem tanultál vakamit, hogy egy munkán belül, ha különbözők az alapok mehet-e egy színnel a varrás? Pl. én most arra gondoltam, hogy mehetne-e ezzel a bézs(natur, drapp v. nem is tudom milyen)színnel?

Jutus: elölről kell kezdeni? Jajj! Abban bíztam, mhogy olyan lesz, mint a biciklizés. Nekem most abban 9 év maradt ki, de még megy. :)

Cila: nem tudom, hogy hímzés-e. Én csak a körvonalat láttam és arra gondoltam, hogy ilyen szépen megy neki. Lehet ilyen hímzésprogram is egy gépben? Áll leesett.

F.Gina írta...

Sokszínű alatt azt értettem, hogy egy munkán belül sok különböző színű elem van. Pl egy mese képnél. cefet macerás örökké fűzögetni a gépet :)) Szóval mehet egy cérnával az egész, pl ezzel a drappal.