2012. március 13., kedd

Mindennapi kenyerünk

Nekünk nem is annyira mindennapi, mint inkább hétvégi kenyér. Azon okból kifolyólag, hogy csak kovásszal készül. A kovász pedig csak teljs kiörlésű rozslisztből. Mivel a kovászos kenyérnek lényegesen több idő kell a keléshez, nem igazán vállalható be hétköznap, munka után. Nincs kenyérsütő gépünk, ezért kézzel gyúrom, formázom és csak úgy szemre, érzésre adom bele a belevalókat. Minden alkalommal, amikor kiveszem, alig várom, hogy megvághassam és megtudjam, hogy milyen lett. Ebből fakadóan az első vágás felülete ilyen:

Szeretjük. Annyira, hogy a fiam kifejezetten ezzel kéri az étket, ha van választási lehetősége.
Ti is szoktatok kenyeret sütni? Hogyan?

3 megjegyzés:

Ili ( Hugi ) írta...

Én már öreg asszony vagyok, de még soha nem mertem hozzáfogni! Félek, nem lenne türelmem a dagasztáshoz. Meg kellene egy jó kis recept is!!!

Ili ( Hugi ) írta...

Jaaaaaaaa!! Nagyon szuper vagy, hogy ilyeneket is megcsinálsz!!! Villany sütőd van???

Ida13 írta...

Villanysütőm van. Receptre nekem csak az első kovászhoz volt szükség, aztán a többi érzésre.
Dagasztással kapcsolatban: a mennyiségtől függ az időtartam. Én annyit sütök egyszerre, hogy 3 napra elegendő legyen, ahhoz nem kell sok munka.