2012. augusztus 14., kedd

Varrógépdilemma

Az a nagy helyzet, hogy a varrógépem bár már szépen tud varrni egyszerű dolgokat, a takaró tűzését a varrásvonallal párhuzamosan nem hajlandó szépen megcsinálni. Csinálhattam én akármit! Most azon agyalok, hogy
1. vegyek egy használt, régi, erős gépet, amelyet (szinte) csak erre a célra használnék
2. vegyek új gépet, mely JÓL bírja a takarók varrását
3. próbáljam meg megcsináltatni a mostanit és vagy jó lesz egy takaró varrása után, vagy nem.
Használt gépet kéztől vagy szervíztől vegyek? Új gép tényleg jól bírja? Melyik márka?
Régit véve meddig lesz jó? Mennyiért javítják? Jajj! Annyi kérdés és nem tudom mi lenne a jó döntés. (Persze. Jellemzően nem a varrógép színének eldöntése okozza a gondot. :)  )
Segítsetek kérlek a gondolataitokkal, tapasztalataitokkal!!!!! Előre is köszönöm.

4 megjegyzés:

Miss Scotty írta...

Szia!

Jómagam a régi használt mellett szavazok. Tapasztaltból mondom mindezt. Kb. 10éven keresztül használtam az anno újonnan vett gépemet, amivel sok szép varrattípussal volt ellátva.
Aztán pár hónapja vettem egy kb. 30éves ipari gépet, ami bizony csak egyfajta varrattípusra képes. Nagyon erős gép. Viszont, mivel egyszerűbb konstrukció, így nem sok problémája lehet, ellentétben a másikkal, ami sokkal fogékonyabb a "megbetegedésre". Az ára sem mindegy, mert míg egy úgymond jobb háztartási gépért elkérnek 70-80e ft-ot, úgy egy használt iparit jóval a fele áron tudod megvenni.

Üdv. Scotty

Arien írta...

Nekem Janome gépem van, szépen varr, nincs vele gond, én ezt a típust tudom ajánlani.

Ili ( Hugi ) írta...

Nekem van ipari gépem, egy ht. Singer, ami csak 13 éves lehet, de kezdetektől fogva nem szeretem, nem is nagyon használom. Van egy kb. 35 éves asztalos Nummanom, na ez igen!! Ez minden pénzt meg ér. Az ipari gépet is imádom, de steppeléshez kellene hozzá előtolásos anyagtovábbító, mert így nehéz vele a steppelés.
Ha steppelsz, ne forgasd a takarót, hanem mindig egyfelől varrd a vonalakat.

Ida13 írta...

Scotty: a szép új gép betegeskedett? Milyen betegségei voltak? mennyi idő után jelentkeztek ezek? (férj újra hajlik, ezért forszírozok)
A Janome-ről én is sok jót hallok, akárcsak a Naumannokról. Csak ez utóbbit iszonyat ki kell fogni. Állítólag, ha elromlik, akkor szinte árában javítható. Tehát venni kell hozzá egy másikat, amiből ki lehet venni az alkatrészt. Nem tudom, csak mondják. (én erre hajazok, illetve Scotty bejegyzése óta hajlok az iparira, de mivel nem tanult szakmám a varrás, ezért félek kicsit tőle)