2013. március 30., szombat

Kifli


Szoktam ám sütni és főzni is. Egész megszerettük ezt a kiflit. Tekeredik ám, mint a gyerekkori kiflijeink. Hajdúdorogon nőttem fel és ott olyan, de olyan finom kiflit sütöttek, hogy még! Hányszor láttam a reggeli Debrecenbe menő buszhoz siető dolgozókat, hogy betérnek a "kenyérboltba" és egy nagy szatyornyi kiflivel mennek munkába. Vitték a megrendeléseket a kollégáknak.
Nekem gyerekkoromban csak az iskolában került kifli az asztalomra. "Felesleges pénzkidobás", a kenyér is van olyan jó. VOLT is olyan jó, hogy a mai kifli nyomába sem ér. Ha kenyér, akkor nálunk vagy Lipóti (ez a gyakoribb), vagy itthon sütött manapság. (kézzel dagasztva, sütőben)
 


1 megjegyzés:

Juhizs írta...

Bizony, sütőben is jól meg lehet sütni és nagyon is finom. Lehet variálni, hogy magos, ilyen-olyan fűszeres ízesítés ízlés szerint, stb. stb.
Az én lányom giznya, kicsi vékony kezek is - és mégis úgy tud dagasztani, hogy nem is értem... Magától tanulta anno tv. stb. Olyan finom kenyereket süt, megvan a dolog varázsa :) :)